FR NL

Occasioneel trainen, ook op de werkvloer

Group training

Af en toe geeft u een training of opleiding(ssessie). En dat lukt (meestal). Wilt u er nog meer vat op krijgen? Uw sessies doen bruisen van dynamiek, met leermethodes waarbij ieder individu aansluiting vindt? En krijgt u graag meer inzicht in groepsprocessen, zodat u gewapend bent tegen stoorzenders? Reserveer dan alvast uw plaats voor deze opleiding.
Social Media Shares
Occasioneel trainen, ook op de werkvloer
 

Duur van de opleiding: 2 dagen

Uw rol als trainer opnemen en invullen:

  • Het verschil tussen instructies geven, informeren, communiceren en leren.
  • De verschillende leerstijlen volgens Kolb.
  • Hoe belangstelling opwekken en motiveren tot medewerking.

Uw opleiding voorbereiden:

  • De inhoud omschrijven en afbakenen: doelstellingen, onderwerpen en onderdelen.
  • Een opleidingsdeel uitwerken.
  • Uitleg en demonstratie uitwerken en structureren.
  • Visuele middelen gebruiken.

De gulden regels voor een geanimeerde opleiding toepassen:

  • Een goede start nemen.
  • Werken vanuit de verwachtingen van de deelnemers.
  • Gebruik maken van de expertise van de collega’s.
  • Het belang van ervaringen laten delen, herformuleren, vragen stellen, luisteren, samenvatten, waarderen.
  • Een groepsdynamiek creëren.
  • Omgaan met weerstand en storingen.
  • Pedagogische hulpmiddelen kiezen, ontwerpen en gebruiken.
  • De effecten van uw opleiding evalueren.

Persoonlijk actieplan

  • Wat wilt u graag beter doen als occasioneel trainer? Welk voordeel zou dit hebben voor u en voor anderen als u dit lukt?
  • Wat zijn de eerste kleine stappen die u kunt zetten? Wie of wat kan u hierbij helpen?
  • Waaraan zal u merken dat het de goede richting uitgaat?

Aanverwante competenties

  • Co-creatie & samenwerken in team
  • Coachen van een collega
  • Participatief samenwerken

Deze opleiding vraagt geen specifieke voorkennis. U bent bereid uw eigen werkervaringen te onderzoeken.

U moet soms collega’s individueel of in groep opleiden. U vindt het belangrijk om te weten hoe volwassenen leren, om zo gepaste pedagogische methodes en didactische middelen te gebruiken. U streeft ernaar dat de deelnemers zelfstandig kunnen functioneren dankzij wat ze leerden.

  • U formuleert realistische en inspirerende leerdoelstellingen.
  • U verkent de verwachtingen en de expertise van uw deelnemers en stemt uw training daarop af.
  • U maakt gebruik van gepaste leerstrategieën en effectieve pedagogische methodes.
  • U brengt uw materie op een boeiende manier over.
 DatumTaalDuur 
Fopas Brussels21 januari '20, 03 februari '20nl09:00 - 16:00Schrijf in
WachtlijstSchrijf in

Wat u zeker ook interesseert