FR NL
Feedback geven en vragen

Feedback geven en vragenFocus

Webclass or Face-to-Face

Feedback beschouwen als een cadeau dat u gretig uitpakt? Het is een houding die Fopas u graag aanleert. In deze opleiding versterkt u ook uw eigen manier van constructief feedback geven. Want correct tweerichtingsverkeer doet uzelf en uw organisatie alleen maar groeien.

Inhoud traject

Duur van de opleiding: 1 dag

  • Basisvoorwaarden voor het geven en ontvangen van feedback: hoe zorgen voor een sfeer van onderling vertrouwen.
  • De meerwaarde van feedback en de verschillende niveaus:
  • Feedback geven op niveau van het product, de procedure en het proces (PPP model)
  • Het Johari-venster: aandacht hebben voor de blinde vlek en hoe die verkleinen
  • Feedback ontvangen:
  • Positief en negatief
  • Feiten en interpretatie
  • Ik-boodschap
  • Het effect van afbrekende en constructieve woorden
  • Feedback vertalen naar een gewenste toekomst
  • De ander begrijpen:
  • de verborgen boodschap achter de woorden achterhalen
  • vragen stellen
  • luisteren en samenvatten
  • ​Tot een conclusie komen en afsluiten

Persoonlijk actieplan

  • Wat wilt u graag beter doen bij het geven en vragen van feedback? Welk voordeel zou dit hebben voor u en voor anderen als u dit lukt?
  • Wat zijn de eerste kleine stappen die u kunt zetten? Wie of wat kan u hierbij helpen?

Aanverwante competenties

  • Assertief communiceren
  • Samenwerken in team

Voorkennis

De opleiding vraagt geen specifieke voorkennis en verloopt op een interactieve en participatieve manier. U werkt aan de hand van concrete en praktische oefeningen.

Voor wie ?

U wilt een werkklimaat creëren waar een open dialoog wordt gestimuleerd via positieve en veranderingsgerichte feedback.

Resultaat

  • U bent zich bewust van het positief effect van feedback op uw eigen ontwikkeling en die van de organisatie waar u werkt, zowel naar resultaten als naar onderlinge relaties toe.
  • U slaagt erin een vertrouwensrelatie te creëren, essentieel om feedback in twee richtingen mogelijk te maken.
  • U slaagt erin uw mening en uw gevoelens naar anderen toe, uit te spreken. Deze feedback stimuleert anderen en verstevigt de relatie.
  • U geeft feedback door het gewenste toekomstgedrag te verwoorden i.p.v. het probleemgedrag te beschrijven.
  • U laat zien dat u openstaat voor feedback, door er zelf naar te vragen.
  • U beschouwt feedback als een kans om te leren.
Deze opleiding is niet meer beschikbaar voor inschrijvingen

Wat u zeker ook interesseert

-