FR NL
Klantgerichtheid

KlantgerichtheidBasic

Webclass or Face-to-Face

Een opleiding, een workshop, een sensibilisatie- of intervisie-sessie, … op maat van uw bedrijf?

Inhoud traject

Duur van de opleiding: 0,5 dag

Doelstellingen van de opleiding

Een klantgericht basishouding aannemen in alle klantencontacten om de klantenervaring en klanttevredenheid te verhogen.

Als je geconfronteerd wordt met moeilijke klantencontacten, kan je:

  • de noden van een klant correct inschatten
  • begrip en emathie tonen voor de emoties van de klant zonder akkoord te gaan met de inhoud
  • aangeven wat wel kan en wat niet kan
  • verduidelijking en informatie geven zonder vakjargon te gebruiken
  • de leiding in het gesprek houden en voorstellen doen aan de (interne en externe) klant om tot een gezamenlijke oplossing te komen
  • grenzen aangeven en geduld bewaren

Inhoud

  • de klantendriehoek:
  • de noden van de klant (duiding, contact en sturing)
  • mogelijke reacties bij moeilijke klanten (empathie, duidelijke informatie, structuur)
  • de juiste nood van de klant detecteren en van daaruit op de juiste manier reageren
WaarDatumTaalDuur 
WachtlijstSchrijf in

Wat u zeker ook interesseert

-