FR NL

Consulteren, adviseren, 'verkopen'

Group training

Speelt u in uw functie regelmatig de rol van adviseur voor klanten of collega’s? Dan blijft dat vaak niet bij eenvoudige, losse vraagstukken. Nee, vaak gaat het juist om delicate en complexe thema’s. Hoe stelt u zich daarbij op als een doorgewinterde raadgever? Iemand voor wie mensen hun hand in het vuur steken? In deze opleiding leert u haarscherp inspelen op de verwachtingen van wie u om advies vraagt.
Social Media Shares
Consulteren, adviseren, 'verkopen'
 

Duur van de opleiding: 1 dag

  • U bekijkt de rollen van een adviseur en de vaardigheden die hierbij van belang zijn.
  • U leert verschillende interviewtechnieken gebruiken.
  • U maakt kennis met enkele modellen die u helpen bij het stellen van goede vragen en uw aandacht vestigen op het gevaar van interpreteren.
  • U onderzoekt hoe u een vertrouwensrelatie opbouwt en wat belangrijk is om aanvaard te worden als adviseur.
  • U gaat na hoe u een samenwerkingsrelatie ontwikkelt die aansluit bij de waarden en normen van de klant.
  • U bespreekt de verschillende stappen in het geven van advies; ongevraagd advies; hoeveel tijd eraan besteden, …
  • U leert hoe u weerstand kunt benutten.

Persoonlijk actieplan

  • Wat wilt u graag beter doen m.b.t. consulteren en adviseren? Welk voordeel zou dit hebben voor u en voor anderen als u dit lukt?
  • Wat zijn de eerste kleine stappen die u kunt zetten? Wie of wat kan u hierbij helpen?
  • Waaraan zal u merken dat het de goede richting uitgaat?

De opleiding vraagt geen specifieke voorkennis en verloopt op een interactieve en participatieve manier. U werkt aan de hand van concrete en praktische oefeningen.

Vanuit uw expertise of functie krijgt u vaak vragen van klanten, collega’s of medewerkers om een duidelijk en nauwkeurig advies. Soms gaat het over complexe of gevoelige onderwerpen. U bent op zoek naar technieken die u helpen om als volwaardig adviseur geaccepteerd te worden en om meer impact te hebben op uw gesprekspartners.

  • U kunt advies geven en om advies vragen in een professionele context.
  • U weet wat diegene die om advies vraagt, precies van u verwacht.
  • U maakt een onderscheid tussen informeren, coachen en adviseren.
  • U gebruikt ‘ja maar’ en weerstand als informatie voor wat de ander echt wil.
  • U geeft waardevol advies dat de ander zo goed mogelijk vooruit helpt.
  • U weet hoe u peilt naar de waarde van uw advies voor diegene die advies vraagt.
 DatumTaalDuur 
Fopas Brussels25 juni '19nl09:00 - 16:00Schrijf in
WachtlijstSchrijf in

Wat u zeker ook interesseert