Verfijn uw keuze

Leerdomein 

Opleidingen Klantgerichtheid Focus op de klant #16

 Assertief communiceren

Group training

Met een assertieve houding staat u ook buiten uw carrière steviger in uw schoenen. In deze opleiding leert u uw mening zo te verwoorden dat u zichzelf én uw gesprekspartner respecteert: eerlijk, vastberaden en constructief. U luistert actief en reageert ook in moeilijkere situaties gepast.

 Assertief communiceren

Webinar

Wacht u tijdens vergaderingen steevast te lang om uw mening te geven? Bent u bang om uw leidinggevende teleur te stellen als u een opdracht weigert? Leer tijdens dit webinar hoe u uw mening eerlijk, vastberaden en constructief verwoordt.

 Assertief communiceren

Workshop

Deze workshop volgt op het webinar 'Assertief communiceren. Tijdens het webinar kreeg u enkele inzichten mee; in deze workshop bespreken we die verder, reflecteren we en oefenen we de vaardigheden hieraan gelinkt.

 Alert en doelgericht telefoneren

Group training

In een telefoongesprek communiceert u alleen met uw stem. Hoe zorgt u ervoor dat u meteen de juiste snaar raakt bij uw gesprekspartner? Fopas leert u efficiënt telefoneren: van gespreksstructuur tot klantgerichtheid.

 Alert en doelgericht telefoneren

Webinar

In een telefoongesprek communiceert u enkel met uw stem. Hoe zorgt u ervoor dat u meteen de juiste snaar raakt bij uw gesprekspartner? In dit webinar leert u hoe u efficiënt telefoneert: van gespreksstructuur tot klantgerichtheid.

 Alert en doelgericht telefoneren

Workshop

Deze workshop volgt op het webinar 'Alert en doelgericht telefoneren'. Tijdens het webinar kreeg u enkele inzichten mee; in deze workshop bespreken we die verder, reflecteren we en oefenen we de vaardigheden hieraan gelinkt.

 Proactief en klantgericht handelen

Group training

Klant is koning, wordt vaak gezegd. Maar hoe geeft u uw klant ook dat gevoel? Fopas neemt samen met u de basisprincipes onder de loep.

 Proactief en klantgericht handelen

Webinar

U hebt een klant aan de lijn. Hoe spreekt u die aan? U krijgt een e-mail. Hoe lang wacht u om te antwoorden? Dit webinar leert u essentiële attitudes en omgangsregels voor een klantgerichte opstelling vanuit een positieve mindset.

 Proactief en klantgericht handelen

Workshop

Deze workshop volgt op het webinar 'Proactief en klantgericht handelen'. Tijdens het webinar kreeg u enkele inzichten mee; in deze workshop bespreken we die verder, reflecteren we en oefenen we de vaardigheden hieraan gelinkt.

 Consulteren, adviseren, 'verkopen'

Group training

Speelt u in uw functie regelmatig de rol van adviseur voor klanten of collega’s? Dan blijft dat vaak niet bij eenvoudige, losse vraagstukken. Nee, vaak gaat het juist om delicate en complexe thema’s. Hoe stelt u zich daarbij op als een doorgewinterde raadgever? Iemand voor wie mensen hun hand in het vuur steken? In deze opleiding leert u haarscherp inspelen op de verwachtingen van wie u om advies vraagt.

 Omgaan met klagende klanten

Group training

Klachten interpreteren als afwijzingen door uw klant? Niet doen! Want het speelt net in uw voordeel dat klanten u eerlijk vertellen wat u nog beter kunt doen. En vindt u samen een oplossing? Dan wordt de relatie met die klant vaak onwrikbaar. In twee intensieve dagen ontdekt u aan den lijve hoe u dat klaarspeelt.

 Meer grip krijgen op lastige gesprekken aan de telefoon

Webinar

Bent u de persoon die steevast de ontevreden klanten aan de lijn krijgt? Of die boodschappen met slecht nieuws moet brengen? Dan kunt u best een duwtje in de rug gebruiken. Dit webinar geeft u concrete tips om uw kalmte te bewaren, assertief neen te zeggen als dat nodig is en de angel uit moeilijke gesprekken te halen.

 Meer grip krijgen op lastige gesprekken aan de telefoon

Workshop

Deze workshop volgt op het webinar 'Meer grip krijgen op lastige gesprekken aan de telefoon'. Tijdens het webinar kreeg u enkele inzichten mee; in deze workshop bespreken we die verder, reflecteren we en oefenen we de vaardigheden hieraan gelinkt.

 Omgaan met agressieve klanten

Group training

U maakt het vast wel eens mee: een klant die emotioneel tot ronduit agressief reageert. Het is een kunst om daar dan niet in mee te gaan, want uw gedrag lokt tegengedrag uit. Hoe blijft u in zulke situaties professioneel?

 Omgaan met agressieve klanten

Webinar

Emotionele of ronduit razende klant? Laat u niet meeslepen. Want actie leidt tot reactie. Voor u het weet, escaleert de discussie tot een scheldpartij. Dit webinar geeft u concrete tips om in zulke situaties het hoofd koel te houden.

 Omgaan met agressieve klanten

Workshop

Deze workshop volgt op het webinar 'Omgaan met agressieve klanten'. Tijdens het webinar kreeg u enkele inzichten mee; in deze workshop bespreken we die verder, reflecteren we en oefenen we de vaardigheden hieraan gelinkt.