FR NL
Klantgericht schrijven: formuleren en structureren

Klantgericht schrijven: formuleren en structurerenBasic

Learning track with Webclasses or Face-to-Face

De manier waarop je schrijft staat meer dan ooit in de belangstelling.
Om door je lezer gelezen, begrepen en zelfs gewaardeerd te worden, is het van cruciaal belang om je ideeën te structureren en correct te formuleren.
De kwaliteit van je interacties hangt ervan af !
Mensen reageren gunstiger op iets wat hen aanspreekt en wat ze vlot begrijpen.
Schrijf je in en leer hoe je tot de kern van de zaak komt en effectief inspeelt op de verwachtingen van je lezers.

Bekijk hier  de teaser van dit traject.

Een opleiding, een workshop, een sensibilisatie- of intervisie-sessie, … op maat van uw bedrijf?

Inhoud traject

Dit traject bestaat uit een online voorbereiding en een oefensessie: face-to-face of webclass(es).

1. Module 1: formuleren

Vijf snackable video's (van max. 3 minuten)

  • Spreek je lezer (je klant) aan en stel vragen
  • Schrijf zoals je praat en hanteer een dagelijkse woordenschat
  • Formuleer positief
  • Hou je zinnen kort en schrijf ze actief
  • Zorg dat iedereen je vaktaal begrijpt

Oefensessie formuleren (0,5 dag): face-to-face of webclass

  • Je hebt de opleider een mail of een brief gestuurd die je na het bekijken van de video's hebt herschreven.
  • De opleider bouwt de webclass op rond (fragmenten van) deze brieven/mails en vult die eventueel aan met andere extra oefeningen over de formuleerprincipes.

2. Module 2: structureren

Vijf snackable video's (van max. 3 minuten)

  • Beantwoord de twee lezersvragen in de titel van je brief/mail
  • Schrijf ‘want’ en begin met de essentie
  • Schrijf laatst wat de lezer eerst leest
  • Maak je tekst scanbaar en schrijf in korte modules
  • Laat opsommingen het werk doen

Oefensessie structureren (0,5 dag): face-to-face of webclass

  • Je hebt de opleider een mail of een brief gestuurd die je na het bekijken van de video's hebt herschreven.
  • De opleider bouwt de webclass op rond (fragmenten van) deze brieven/mails en vult die eventueel aan met andere extra oefeningen over de structureerprincipes.
  • Je krijgt ook tijdens deze webclass feedback over het formuleren.

Voor wie ?

Voor iedereen die zijn schriftelijke communicatie wenst te verbeteren.

Resultaat

  • Je schrijft duidelijk en met structuur.
  • Jouw communicatie is transparant en gemakkelijk te begrijpen door je lezers.
  • Je lezers begrijpen de inhoud van je bericht en zullen dan ook conform je verwachtingen hieraan gevolg geven.
WaarDatumTaalDuur 
Fopas Brussels29 oktober '24, 12 november '24, 13 november '24, 19 november '24nlVolzet
Schrijven voor je klant: formuleren en structureren - Deel 1
Fopas Brussels12 november '24Face-to-face 113:00 - 16:00
Schrijven voor je klant: formuleren en structureren - Deel 2
Fopas Brussels19 november '24Face-to-face 213:00 - 16:00
WachtlijstSchrijf in

Wat u zeker ook interesseert

-