FR NL
Schrijven voor je klant: formuleren en structureren

Schrijven voor je klant: formuleren en structurerenBasic

Learning track with Webclasses or Face-to-Face

... kan het ook anders? Hoe zorg je ervoor dat je e-mails (of brieven) met plezier gelezen worden, en je klant er graag gevolg aan geeft? Hoe schrijf je duidelijk en to the point, met concrete verwachtingen? Dit traject zet jou alvast op weg.

Bekijk hier  de teaser van dit traject.

Een opleiding, een workshop, een sensibilisatie- of intervisie-sessie, … op maat van uw bedrijf?

Inhoud traject

Dit traject bestaat uit een online voorbereiding en een oefensessie: face-to-face of webclass(es).

1. Module 1: formuleren

Vijf snackable video's (van max. 3 minuten)

  • Spreek je lezer (je klant) aan en stel vragen
  • Schrijf zoals je praat en hanteer een dagelijkse woordenschat
  • Formuleer positief
  • Hou je zinnen kort en schrijf ze actief
  • Zorg dat iedereen je vaktaal begrijpt

Oefensessie formuleren (1 dag): face-to-face of webclass

  • Je hebt de opleider een mail of een brief gestuurd die je na het bekijken van de video's hebt herschreven.
  • De opleider bouwt de webclass op rond (fragmenten van) deze brieven/mails en vult die eventueel aan met andere extra oefeningen over de formuleerprincipes.

2. Module 2: structureren

Vijf snackable video's (van max. 3 minuten)

  • Beantwoord de twee lezersvragen in de titel van je brief/mail
  • Schrijf ‘want’ en begin met de essentie
  • Schrijf laatst wat de lezer eerst leest
  • Maak je tekst scanbaar en schrijf in korte modules
  • Laat opsommingen het werk doen

Oefensessie structureren (0,5 dag): face-to-face of webclass

  • Je hebt de opleider een mail of een brief gestuurd die je na het bekijken van de video's hebt herschreven.
  • De opleider bouwt de webclass op rond (fragmenten van) deze brieven/mails en vult die eventueel aan met andere extra oefeningen over de structureerprincipes.
  • Je krijgt ook tijdens deze webclass feedback over het formuleren.

Voor wie ?

Voor iedereen die vaak schriftelijk communiceert met klanten.

Resultaat

Je hebt inzicht in

  • hoe je infomatie glashelder en duidelijk formuleert
  • hoe je je boodschap structureert zodat de klant onmiddellijk begrijpt wat je bedoelt
  • hoe je een correcte stijl hanteert en de inhoud positief formuleert
WaarDatumTaalDuur 
Online02 november '21, 16 november '21, 17 november '21, 07 december '21nlSchrijf in
Schrijven voor je klant: formuleren en structureren - Deel 1
Online16 november '21Webclass 109:00 - 12:00
Schrijven voor je klant: formuleren en structureren - Deel 2
Online07 december '21Webclass 209:00 - 12:00
WachtlijstSchrijf in

Wat u zeker ook interesseert

-