FR NL
Schrijf professionele, klantgerichte en proactieve e-mails

Schrijf professionele, klantgerichte en proactieve e-mailsFocus

Group training or Webclass(es)

Professioneel en adequaat schriftelijk online communiceren is veel meer dan alleen maar reageren op een klantvraag.

Het blijft nog steeds nodig om te anticiperen op de waarschijnlijke reactie van de klant en er vooraf op te reageren: winst in vertrouwen, geloofwaardigheid en tijd!

Wees proactief!

Inhoud traject

  • Herinnering aan de regels voor een duidelijke en vereenvoudigde formulering.
  • Identificeer de kern van de boodschap en houd rekening met de 5 W’s.
  • Geef prioriteit aan uw gedachten en ideeën ter wille van de duidelijkheid.
  • Zorg voor een onberispelijke lay-out.
  • Denk aan uw lezer in het bericht.
  • Rangschik informatie in volgorde van belangrijkheid en relevantie
  • Scheid het essentiële van het accessoire en focus op de kern van de boodschap
  • Schrijf beknopte, duidelijke, prettige en gemakkelijke e-mails
  • Ga verder in je schriftelijke reacties naar klanten, beantwoord niet zomaar een vraag, wees proactief en identificeer de punten/vragen die waarschijnlijk zullen rijzen en de verwerking van het dossier kunnen vertragen als je niet vanaf het begin het voortouw neemt.

Resultaat

  • Je zal erop letten dat je professionele schrijfkwaliteit gebruikt
  • Je schrijft duidelijke, volledige, beknopte, gestructureerde berichten in de juiste stijl.
  • Je analyseert de situatie van de klant en zijn vermoedelijke reactie en vult je bericht aan met nuttige informatie, zodat de klant je niet overspoelt met nieuwe e-mails.
WaarDatumTaalDuur 
Geen geplande sessies

Wat u zeker ook interesseert

-