Uw vraag tot contact wordt behandeld in overeenstemming met onze Privacy Statement.
Workshop
AXA Belgium, afdeling Leven, wil de rol van de beheerders transformeren, zodat ze evolueren van dossierbeheer naar relatiebeheer met de makelaars.
Dit past in een visie waarbij de automatisering van routinetaken toeneemt, waardoor sociale vaardigheden cruciaal worden om toegevoegde waarde te creëren.
Stimuleren van directe contacten en belang van direct en pro-actief communiceren (mailwisselingen beperken en spontaan telefoongesprekken voeren) zijn transversaal te bekijken en mogen in alle modules terugkomen.
De vastgestelde gedragsindicatoren omvatten:
Beheerders moeten het gebruik van uitgaande oproepen en face-to-face ontmoetingen met makelaars versterken.
Vaardigheden op het gebied van telefonie, schriftelijke communicatie en aanpassing van de boodschap worden essentieel geacht.
Inhoud
Deze module richt zich op het belang van het schrijven van duidelijke, begrijpelijke en professionele schriftelijke communicatie, zonder technische jargon, om een goede begrip en tevredenheid bij makelaars te garanderen.
Het doel is de deelnemers in staat te stellen hun berichten zo te structureren dat ze
De trainer presenteert strategieën om negatieve antwoorden om te zetten in constructieve kansen, door de beschikbare alternatieven uit te leggen of vervangende oplossingen voor te stellen. Het idee is om uitdrukkingen zoals “dat is niet mogelijk” te vermijden en te vervangen door meer positieve en uitnodigende formuleringen.
Vervolgens wordt de introductie van AXA Secure GPT besproken als een praktisch hulpmiddel om complexe berichten te herschrijven en te vereenvoudigen, terwijl een professionele toon behouden blijft.
Casestudies worden geanalyseerd om te laten zien hoe een verwarrende of te technische e-mail kan worden omgezet in een duidelijke en oplossingsgerichte boodschap.
Tot slot worden praktische oefeningen in duo’s aangeboden waarbij de deelnemers deze technieken toepassen en gepersonaliseerde feedback ontvangen over hun schrijfstijl.
Oefeningen
Dit programma "Listening & Communication" is ontwikkeld vor alle medewerkers van de BU LIFE.
5. Duidelijke en Effectieve Schriftelijke Communicatie (een halve dag)
Doelstelling
Waar | Datum | Taal | Duur | ||
---|---|---|---|---|---|
Geen geplande sessies |